неделя, 16 февруари 2014 г.

ДОМАШЕН ХЛЯБ

Вчера реших да изненадам моите малчугани и да им направя домашен хляб. Харесва им много повече от купения, а и от няколко седмици не съм им правила. И както всеки път, така и този път стана чудесен. Реших да споделя рецептата с вас и да си направите и вие. Ne е нещо трудно, нито сложно,както си мислех аз преди да запретна ръкавите и да опитам за първи път (преди години). Но стига съм говорила...От същото тесто може да си направите и малки хлебчета за сандвичи. Ето и рецептата:.




Продукти:

1кг. брашно
2п. суха мая (или 50гр. пресна)
2с.л. сол
1/2к.л. захар
3/4ч.ч. олио
2,5ч.ч. хладка вода

Разтваряме маята със захарта в малко от водата. В дълбок съд слагаме брашното, от което оставяме настрани 1ч.ч. в което слагаме солта. Добавяме към края!!! Солта пресича маята и затова я слагаме накрая. Прибавяме водата, половината от олиото  и маята. Замесваме леко и добавяме чашата с осоленото брашно. Месим с юмруци, топейки ръцете си в останалото олио докато се получи меко тесто. Покриваме готовото тесто и оставяме на топло докато удвои обема си. След като втаса изваждаме тестото от съда и го зазмесваме леко. Делим го на топчета по 500гр, и го оформяме. Покриваме и оставяме пак да втаса. Колкото е по-топло в стаята която работим, толкова по-бързо ще втаса. Печем на 200 градуса за около 40-50 мин. в предварително затоплена фурна. За да не стане много твърда горната кора аз я мокря 2-3 пъти с малко водичка докато се пече. Готовият изпечен хляб покривам с леко навлажнена кърпа за няколко минути и после го изваждам от тавата. Покривам пак (този път със суха кърпа) докато изстине. На мен ми се получават 5 хляба. Този път обаче направих 4 и с останалото тесто направих хлебчета за сандвичи. Хлебчетата ги деля на по 100гр. 
   Успех на всички ви!!! 











Няма коментари:

Публикуване на коментар